Весела наука




https://drive.google.com/file/d/1f4Pi6tpQI94xpa4HoPTkhposemaQHLMs/view?usp=sharing






  


 https://drive.google.com/file/d/1hRbBkmKMk8c3Ncp5hi-RCjZGU6k3ODDs/view?usp=sharing















10 квітня 2019 р. відбувся фестиваль «RОBОFEST-2019» в Черкаському державному технологічному університеті. Це був насичений подіями, неймовірно-цікавий день. За програмою фестивалю відбулися конкурс творчих ідей «Робототехніка очима школярів із використанням деталей конструкторів LEGO та ARDUINO», виставка-конкурс творчих робіт та технічних проектів на основі LEGO, ARDUINO та інших комплектуючих, перегони мобільних роботів на основі LEGO та ARDUINO, квест «Цілі сталого розвитку», засідання  круглого столу «Розвиток робототехніки в закладах освіти Черкаської області: сучасний стан та перспективи». Учні Чигиринського ЗЗСО №1 І-ІІІ ступенів     ім. Б.Хмельницького  гідно представили наш край в різних категоріях змагань. Диплом за ІІІ місце та цінні подарунки у конкурсі творчих ідей «Робототехінка очима школярів» отримала команда «SOS» у складі Невгоденка Сергія та Ткаченка Максима з проектом по збиранню та переробці сміття. Всі діти отримали новий досвід, знайшли нових друзів, дізналися безліч захоплюючої інформації, поділилися з іншими своїми ідеями та знайшли однодумців. 






Фізичний турнір
5-А клас
1.Наш видатний співвітчизник, уродженець м. Полтави, незалежно від К. Ціолковського іншими методами вивів основне рівняння руху ракет, сконструював ракетний двигун, висунув ідею польоту до тіл Сонячної системи за допомогою спеціальної схеми, за якою здійснено програму “Апполон”, що завершилась виходом людини на поверхню Місяця. Відомий учений професор В.П.Ветчинкін писав, що праці цього вченого – це “найповніше дослідження з міжпланетних подорожей, про які писалося в російській та іноземній літературі до останнього часу”. Хто це? Як називається його схема польоту до тіл Сонячної системи?

2.У якій місцевості спостерігаються “сухі” дощі?

5-Б клас
1.Назвати прізвище видатного фізика, який в1915 р. паралельно з проведенням основних наукових досліджень займався конструюванням літаків, але сконструйований ним літак, за словами К. Зелінга (його біографа), “…в повітрі перевалювався, як качка, збоку на бік, а пілот був без пам`яті радий, коли опускався на землю цілим і неушкодженим.

2.Якого кольору небо з поверхні Місяця?
6-А клас
1.Те, що знаходиться в чорному ящику, відоме всім.
Рецепт його приготування мовою фізики звучить так: теплообмінний процес між речовинами, що знаходяться в 3-х різних агрегатних станах із використанням явищ дифузії.
2.Колись вважали, що Земля лежить на слоні, який стоїть на спині черепахи, яку, в свою чергу, вже ніщо не підтримує. В часи Фалеса вважали, що Земля має форму півсфери, яка спирається на нерухомі колони. А яке зараз місце у Всесвіті займає Земля. Хто це довів?
6-Б клас
1.Цей вчений з дитинства допомагав батькові в рибному промислі, а довгими зимовими вечорами вчився читати й писати. У неповних 20 років поїхав з караваном рибалок до Москви. Там за один рік закінчив 3 класи Законоспаської академії. У 1733 р.  побував у Києво-Могилянській академії, потім навчався в Петербурзькій академії наук. Виїздив у Німеччину для продовження навчання.
У 1745 р.  став першим російським академіком. Своєю багатогранною працею сприяв науково технічному прогресу.
Видатний учений в XVIII cт. відкрив атмосферу Венери, сконструював багато приладів:термометр, високозиметр, прилад для фільтрування рідини, які застосовувалися в фізиці й хімії, висунув фундаментальні наукові ідеї про будову речовини, відкрив фундаментальний закон природи? Про який закон ідеться і хто цей вчений?

2.Чи можна бачити світло зорі, яка давно згасла?
7-А клас
1.Німецький фізик. Народився у бідній родині. Навчався в Ерлангемському університеті, але так і не закінчив його. Працював вчителем у Швейцарії. . У1809 р. покинув Швейцарію та, переїхавши до Нейенбурга, повністю присвятив себе вивченню математики; у 1811 р. захистив у Ерлангені докторську дисертацію і з 1811 по 1813 у якості приват-доцента читав там  лекції з математики, але вже у1813 р. прийняв місце викладача з математики в Бамберзі звідки перейшов потім на таку ж саму посаду в Кельні. Впродовж свого перебування в Кельні  він опублікував свої знамениті роботи з теорії гальванічного кола. За публікації в газетах цієї "єресі" був за особистим розпорядженням Міністра освіти звільнений з роботи в школі. Хто цей вчений?

2.Її у нас немає, коли ми спимо, немає на більшості уроків, але вона є на перерві і на уроках фізкультури.
Підказка: у птахів вона більша, ніж у людини.
8-А клас
1.Англійський учений, найважливіші наукові праці якого, виконані  в галузі фізики низьких температур, термодинаміки, оптики, спектроскопії і радіоактивності. У 1872 р. запропонував метод вимірювання теплоємності при низьких температурах і виявив її зменшення при зниженні температури. У 1891 р. розробив процес промислового отримання рідкого кисню. У 1892 р. винайшов посудину для зберігання зріджених газів. За допомогою сконструйованого ним приладу, заснованого на ефекті Джоуля-Томсона, в 1898 р. отримав рідкий водень, а в 1899 - твердий. У 1904 р. спільно з П. Кюрі встановив, що при радіоактивному розпаді радону утворюється гелій. В  1892 році запропонував конструкцію термоса, яка була настільки гарна, що залишилася майже незмінною до наших днів. Хто це?

2.Чому зім'ятий тенісний м'ячик при зануренні в гарячу воду розпрямляється?
7-Б клас
1.Народився у 1643 р. в сім'ї фермера-орендатора в графстві Лінкольн. У дитинстві цей вчений був дуже хворобливим хлопчиком. Його слабке здоров'я було причиною поганих успіхів у навчанні та ставило  в залежність від ровесників. Розповідають, що одного разу він був утягнутий у бійку із сильнішим хлопчиком і жорстоко побитий. Самолюбивий, він вирішив обігнати свого кривдника, якщо не фізичною силою, то знаннями. Наполеглива праця дала свої результати. У 1665 р. закінчив Кембріджський університет. Через три роки керував фізико-математичною кафедрою Кембріджського університету. Ще через чотири роки мене обрали членом Лондонського Королівського товариства. Пізніше  став президентом цього товариства. В 1699 р. став директором Монетного двору Англії. Досліджуючи земну і небесну механіку, створив працю «Математичні основи натуральної філософії». Цей вчений ворогував з Робертом Гуком. Після його смерті  наказав знищити його лабораторію, його записи і портрети.

2.Чому на сонці сніжинки виблискують різними кольорами?
8-Б клас
1.Назвіть вченого, який в 1887 році одержав запрошення Ради Російського технічного суспільства взяти участь у польоті на повітряній кулі для спостереження за сонячним затемненням. Цей вчений удостоєний медалі Деві Лондонського королівського товариства (1882), медалі Академії метеорологічної аеростатику (Париж, 1884), Фарадеевского медалі Англійського хімічного товариства (1889), медалі Коплі Лондонського королівського товариства (1905)
 Нагороджений орденами:
2.Кажуть, що він тече, як річка, тільки в одному напрямі, але назад не повернеться ніколи, і це нас засмучує.
9-А клас
1.Відомо, що Галілео Галілей наповнював винайдені ним прилади вином. Якось один із таких приладів великий італієць надіслав своєму другові-вченому в Англію.
Разом із ним він послав записку, в якій описав призначення приладу. У дорозі записка, мабуть, загубилася, а можливо, що друг Галілея не зрозумів її змісту. Через деякий час Галілей отримав таку відповідь: «Вино було справді чудове. Будь ласка, надішліть іще один такий прилад». Про який прилад іде мова?

2. Господарка будинку, де був Холмс, підійшла до дверей і впустила в кімнату кішку. Подивившись на кішку, Шерлок Холмс сказав: “Погода на вулиці холодна”. Як він це визначив?
9-Б клас
1. Народився в родині професора медицини Київського університету. У 1908—1912 рр., навчаючись у Київському політехнічному інституті, спроектував і побудував кілька гелікоптерів, літаків-біпланів. Гелікоптери цього конструктора марки «S» 1941 року прийняті на озброєння Збройними силами США. У цілому його  фірма створила 17 базових літаків та 18 гелікоптерів. З придбанням ліцензій на виробництво машин цієї марки розпочався розвиток вертольотобудування у Великій Британії та Франції. Про високу гарантію польотів на його гелікоптерах свідчать факти постійного використання їх президентами США як VIP-транспортних засобів. Хто  цей  вчений-конструктор?

2.Раніше люди вважали пупок центром людського тіла, його серединою. За їх міфами, батько богів Зевс захотів дізнатися, де знаходиться пуп Землі. Що він для цього зробив?
10 клас
1. Бувальщина
Викладач університету звернувся до сера Ернеста Резерфорда, президента Королівської Академії і лауреата Нобелівської премії з фізики за допомогою. Він збирався поставити найнижчу оцінку з фізики одному зі своїх студентів, тоді як той стверджував, що заслуговує вищого балу. Обидва - викладач і студент - згодилися покластися на думку третьої особи, незацікавленого арбітра. Вибір ліг на Резерфорда. Екзаменаційне питання було таким: «Поясніть, як можна зміряти висоту будівлі за допомогою барометра?».
Відповідь студента була такою: «Потрібно піднятися з барометром на дах будівлі, опустити барометр вниз на довгому мотузку, а потім втягнути його назад і зміряти довжину мотузки, яка і покаже точну висоту будівлі».
Випадок був і насправді складний, оскільки відповідь була абсолютно повною і вірною! З другого боку, іспит був з фізики, а відповідь не мала нічого спільного із застосуванням знань у цій області.
Резерфорд запропонував студенту спробувати відповісти ще раз. Давши йому шість хвилин на підготовку, він попередив його, що відповідь повинна демонструвати знання фізичних законів. Після закінчення п'яти хвилин студент так і не написав нічого в екзаменаційному листі. Резерфорд запитав його, чи погоджується він з виставленою оцінкою, але той заявив, що у нього є декілька рішень проблеми, і він просто вибирає краще.
Зацікавившись, Резерфорд попросив молоду людину приступити до відповіді, не чекаючи закінчення відведеного терміну. Нова відповідь на питання була така: «Підніміться з барометром на дах і киньте його вниз, заміряючи час падіння. Потім, використовуючи формулу, обчисліть висоту будівлі».
Тут Резерфорд запитав свого колегу викладача, чи задоволений він цією відповіддю. Той, нарешті, здався, визнавши відповідь за задовільну. Проте студент згадував, що знає декілька відповідей, і його попросили відкрити їх.
- Є декілька способів зміряти висоту будівлі за допомогою барометра, - почав студент. - Наприклад, можна вийти на вулицю в сонячний день і зміряти висоту барометра і його тіні, а також зміряти довжину тіні будівлі. Потім, вирішивши нескладну пропорцію, визначити висоту самої будівлі.
- Непогано, - сказав Резерфорд. - Є і інші способи?
- Так. Є дуже простий спосіб, який, упевнений, вам сподобається. Ви берете барометр в руки і підіймаєтеся по сходах, прикладаючи барометр до стіни і роблячи відмітки. Злічивши кількість цих відміток і помноживши їх кількість на розмір барометра, ви одержите висоту будівлі. Цілком очевидний метод.
- Якщо ви хочете складніший спосіб, - продовжував він, - то прив'яжіть до барометра шнурок і, розгойдуючи його, як маятник, визначте величину гравітації у основи будівлі і на його даху. З різниці між цими величинами, в принципі, можна обчислити висоту будівлі. У цьому ж випадку, прив'язавши до барометра шнурок, ви можете піднятися з вашим маятником на дах і, розгойдуючи його, обчислити висоту будівлі за періодом прецесії.
- Нарешті, - сказав він, - серед безлічі інших способів рішення даної проблеми кращим, мабуть, є такий: візьміть барометр з собою, знайдіть управляючого і скажіть йому: «Пан управляючий, у мене є чудовий барометр. Він ваш, якщо ви скажете мені висоту цієї будівлі».
Тут Резерфорд запитав студента, невже він дійсно не знав загальноприйнятого рішення цієї задачі. Той признався, що знав, але сказав при цьому, що ситий по горло школою і коледжем, де вчителі нав'язують учням свій спосіб мислення. Хто  був цим студентом?

2.Якщо ми пірнаємо у воду на велику глибину, то через нього почуваємося погано. Його багато під основою високої стіни.
Підказка: він не впливає на самопочуття, коли стоїш поряд із цією стінкою.
11 клас
1.Французький фізик Д. Папен любив смачно поїсти і сам готував собі їжу в спеціально сконструйованому закритому котлі під підвищеним тиском, їжа, за його словами, була значно смачнішою, ніж та, яка готувалася в звичайних умовах. Як ця обставина пов'язана із появою столярного клею?

2. Бурулька зазвичай має хвилясту поверхню. Що спричинює такий ефект?




Немає коментарів:

Дописати коментар